Ads 468x60px

Isnin, 5 Mac 2012

Soalan Favourite yang $%^&*

Hye semua. Diam tak diam dah hampir 3 bulan aku tinggalkan blog ni bersawang. Kita teruskan pada tajuk entry aku ni ok. Soalan feveret yang $%&* itu bermaksud soalan yang bila ada orang yang tanyakan pada korang dan korang rasa macam nak bagi sepakan bola cristiano ronaldo pada yang bertanya tu. Macam tu la rasanya. Dalam bahasa kasarnya yang korang rasa memang soalan bodoh dan bangang untuk ditanya.

1) Tengah buat apa tu?

Aku rasa ini soalan wajib ada sebab memang soalan paling banyak aku rasa ditanya. Masa korang tengah basuh baju dengan tangan disebabkan mesin basuh yang rosak dan datang nya si A bertanya "tengah buat apa tu?" Mesti korang rasa macam nak siram je si A dengan baldi air tu kan. Dah terpampang lagi bersuluh tengah membasuh baju lagi mau tanya. Well, itu la sebenarnya realiti manusia. Bila dah nampak tetap juga nak bertanya. Bila tak ditanya macam tak lengkap hidup dorang mungkin.


Dibawah tengah buat apa tu memang macam-macam la yang boleh ditanya kan. Contohnya...

a) Tengah buat asiggment ke?


Soalan ditanya apabila due date nak hantar assigment adalah esok harinya dan sekarang jam dah menunjukkan pukul 3 pagi. Aku rasa memang soalan yang cari nahas. Kalau aku di tempat orang yang bertanya tu memang aku bagi jawapan yang berunsur makian. Mungkin macam ni jadinya...



Aku tau korang semua mesti pernah merasai ditanya soalan lazim ni kan? Bermacam-macam soalan boleh ditanya berkaitan "tengah buat apa tu?" yang sebenarnya dah kita tahu jawapannya kalau tak ditanya pun.

Aku tak ada tips lagi macam mana nak menghindar dari menjawab soalan macam ni sebab kadang-kadang aku pun tanya juga soalan bodoh ni bila tahap kebengongan otak aku sampai. *_*

Enjoy reading.. ^^

rose:- jangan lupa like kalau suka ok.

0 LOVE TO COMMENT:

Catat Ulasan