Ads 468x60px

Jumaat, 28 Januari 2011

BALIK KAMPUNG HO HO HO BALIK KAMPUNG

Lame betul rasa xupdate blog kan. Ok ni aku nak cite la perjalanan pulang dari UKM ke kampung aku Melaka. Jauh betul perjalanan aku....

Mula-mula dari UKM ke Stesen KTM ukm aku naik bas ni ha..

Tapi kadang-kadang kalau dlm beg duit aku ade duit lebih dan malas nak menunggu aku naik teksi je. Cepat ckit smpai. Yela klu naik bas UKM 2 dia pusing ukm baru le kuar ke stesen ukm. 

Ok sambung cite. Setelah setengah jam menunggang bas UKm ni akhirnya aku sampai la ke...


Ye stesen ktm ukm.. Yang lembu tu sekadar penghias je ok dan diluar pagar. Kalau dlm pagar mau aku buka langkah seribu. Pengalaman dikejar lembu terbyg2 lagi kat kpla aku..
Sesampainya aku di stesen ktm ni duduk la aku menunggu utk tunggangan yg kedua pulak..




Ha ini la tunggangan yg aku naik utk membawa aku ke Seremban. Aku nak balik mlk tapi kenapa ke seremban?? Ha sebabnya kat seremban ni je ada tiket nak balik melaka. Dari bangi mana ada bas balik melaka. Ok aku pun menunggang lagi tren ni pulak. Adala dlm masa 40 min aku menunggang akhirnya sampai la ke destinasi.. Nasib baik la xjadi mcm ni..




Sampai disini berjalan kaki la aku ke TERMINAL 1.. tempat beli tiket bas ke melaka..

ni la rupa lorong pejalan kakinya.. kekadang mcm takut pun ada tp rmai yg jln dan ada podok plis.. xksh la sgt,,


TERMINAL 1 tempat tiap2 minggu aku dtg.. yela dh tiap2 minggu aku balik melaka kan.. hehe..


bas ni la yg aku naik tiap2 minggu. Murah dan cepat serta selamat..
Dan apabila lepas 2 jam menunggang bas ni akhirnya baru la tiba ke destinasi yg tepat dan betul. my lovy davy home sweet home..


Ha so? jauh x perjalanan aku.. kena tempuh bermcm-mcm dan menunggang berbagai-bagai kan. haha.. 
Ha korang ingt senang nak belajar jauh-jauh. Jadi yg dekat dengan rumah tu bersyukur la ye..







0 LOVE TO COMMENT:

Catat Ulasan