Ads 468x60px

Rabu, 5 Januari 2011

Kaki Wayang 1

Hye.. aku baru je balik dari tgk cite Janin Kat dataran pahlawan dgn incik F saya la... hehe... Bawah ni aku bagi poster dgn sinopsis die ckit. Walaupun cter ni dh kuar hmpir 2 minggu baru le mlm ni aku smpt nak menengoknye... Disbbkan ade feedback yg kate cite damping malam kurang best membuatkan hati aku tawar nak tgk so Janin la yg ade... Cite org putih mmg bkn citarasa aku yg utama la.. Sampingan blh la...



Sinopsis
Janin mengisahkan kehidupan penduduk di sebuah kampung nelayan yang hidup dengan aman damai. Cerita bermula dengan ramai penduduk kampung selalu kehulangan duit mereka. Tetapi mereka tidak mengetahui siapa yang mencuri wang mereka. Sehinggalah beberapa orang kampung terserempak degan pencuri kecil bernama Esah.

Esah, seekor toyol selalu mengunjungi keluarga Sutera isteri kepada nelayan bernama Hashim tanpa mereka sedari. Mereka mempunyai tiga orang anak yang masih kecil. Kunjungan Esah ke rumah Sutera terlalu kerap membuatkan hasil pencurian berkurangan. Ini membuatkan pembela Esah menjadi marah kerana hasil kecurian semakin berkurangan.

Esah dimarah oleh pembelanya dan enggan diberi makan. Esah yang dahagakan kasih saying telah membunuh orang yang membelanya. Tanpa tuan, Esah menjadi ganas dan telah menyerang penduduk kampung dan banyak kejadian negeri telah berlaku. Orang - orang kampong telah berpakat dan mula bertindak untuk menangkap Esah, tetapi tidak berhasil. Dengan tidak disangka mereka mendapat kejutan apabila mendapat tahu tentang hubungan antara Esah dan Sutera.


Dari sudut pandangan aku la kan mengenai cite ni.. cewah dah mcm paul moss siot.. haha... ok cite ni xyah diklasifikasikan 18sg pun xpe.. Cos aku rase content die sesuai dr umur 13 thn ke atas ataupun U. Lakonan Eja dlm cite ni mmg terbaik la aku rase.. Boleh rase beb sedih die 2.. Intro die agak mebosankan actually but after that best gak la.. aku bagi 3 out of 5... Last2 cite ni sedih.. Yela smpai Incik F pun cam nak nagis je aku tgk.. aku terase gak nak nangis tp tgk Incik F cam nk nangis terus aku tergelak... kelako gler tgk die cm2... dlm hati ade taman upenye... hahaha... Sori ye incik F...

CAnt wait for the next movie khurafat...
*rose*

0 LOVE TO COMMENT:

Catat Ulasan