Ads 468x60px

Selasa, 7 Jun 2011

WHAT GOES AROUND COMES AROUND

Hye semua. Ha malam ni aku terasa nak berceramah lak bila dengar mak aku cerita tadi.


A : manis (nama panggilan mak aku) ko tengok budak tu ha ada orang cerita dia mencuri. Macam mana la mak bapak dia jaga.


Mak: biarlah.


Tak lama lepas tu


Anak A ditangkap sebab mencuri duit makcik dia sendiri.


Korang semua nampak tak permainan dia. Sebab tu la tajuk aku tu WHAT GOES AROUND COMES AROUND.


Apa yang kau cakap or sebarkan atau lebih tepat lagi mengumpat pasal orang Allah akan bagi semula kat kau. Itu la sebab kita digalakkan jaga mulut dan jaga AIB orang supaya AIB kita Allah tutup.


Ini korang bercerita macam tak ada anak pulak. Aku dah banyak kali cakap pasal ni kat fb aku. 


Kadang-kadang tak faham aku dengan orang yang suka sebarkan hal orang ni. Kenapa perlu disebarkan aib orang. Memalukan orang tu sangat tak bagus ok.


Itu tak pe lagi. Ni pulak pasal dengki mengdengki dengan orang yang bukak kedai dan lagi maju dari kedai dia.


Mesti nak bomoh la apa la. Macam mana MELAYU NAK MAJU kalau mentaliti MELAYU ni tak berubah. Percaya la rezeki kat tangan Allah. Walaupun kedai dia lagi maju biarlah rezeki dia InsyaAllah ada rezeki korang pulak.


Cuba tengok Cina kenapa boleh maju walaupun berniaga kat satu tempat yang sama? Sebab Cina saling bantu membantu sesama dorang. Bukan macam melayu yang lagi suka tengok Melayu sendiri jatuh.


Benda-benda khurafat tu jauhkan lah. Dah la berdosa. Aku cakap pasal ni sebab ada la keluarga aku yang dah terkena buatan orang disebabkan kedai keluarga aku tu lagi maju dari dia.


Kita doakan jela supaya dorang sedar. 


Dah tu jela. Bye.


rose:- jangan lupa like kalau suka ok.

0 LOVE TO COMMENT:

Catat Ulasan