Ads 468x60px

Sabtu, 25 Jun 2011

Baik ke Buruk ASTRO FIRST?

Hye korang. Sihat tak? Macam biasa hari sabtu ahad baru ada masa nak update blog. Ok la aku ni kengkadang memang tak reti nak berintro yang bunga-bunga jadi kita straight to the point jela ok.

Semalam, aku pergi kedai makan dengan Incik Fadil (IF). Dekat kedai makan tu dorang bukak la cerita KONGSI. Ala cerita KONGSI yang Shaheizy Sam berlakon tu. Tengok la cerita tu. Dekat bahagian atas belah kanan tu ada la nama ASTRO FIRST. Aku ingat kan memang astro la sebab kedai tu memang ada piring astro tu.

Tengah makan-makan tengok2 tu aku perasan la cerita ni kejap-kejap tersekat. Aku pun cam pelik la takkan dekat astro tersekat-sekat kan. Aku tanya la IF napa sekat-sekat dia kata guna VCD. Aku tak percaya la sebab ada piring astro.

Ada sorang pelayan datang aku pun dengan selamba badak pergi tanya kenapa cerita tu sekat-sekat, dia kate mungkin sebab VCD tu calar.

Aku pun diam jela. Memang betul la IF cakap VCD. Jadi kesimpulan dari cerita aku tu kan, ASTRO FIRST ni lebih menyenangkan perompak untuk mencetak rompakkan cerita-cerita yang baru keluar ni.

Yela baru 2 minggu keluar wayang dah ditayangkan dekat ASTRO FIRST. Nak-nak pulak sekarang ada pulak ASTRO PVR yang boleh rakam tu kan. Ha makin senang la. Duduk goyang kaki je perompak ni kat rumah sambil tekan remote rakam tu kan.


Yes memang "will change your life". Tapi mengubah hidup perompak cetak rompak dari susah-susah masuk panggung nak curi-curi rakam kepada duduk goyang kaki kat rumah sambil rakam. ASTRO memang 'bijak'.

Kalau korang tak percaya cuba la beli satu VCD cetak rompak and kalau nasib baik nampak la ASTRO FIRST kat atas tu. Makin susah la polis nak membanteras VCD cetak rompak ni. 

Jadi kesimpulan nya, beli la VCd cetak rompak yang ada ASTRO FIRST dengan harga RM5 dan dapat tengok sampai bila-bila rather than langgan ASTRO FIRST yang tayangkan cerita sama selama sebulan berulang-ulang kali. Ok tak itu kesimpulan yang memenangkan VCD HARAM pulak. 

Kesimpulan baru, ikut suka hati korang la nak yang mana. Bak cakap nabil "lu pikir la sendiri"


rose:- jangan lupa like kalau suka ok.

0 LOVE TO COMMENT:

Catat Ulasan