Ads 468x60px

Sabtu, 4 Jun 2011

REVIEW *KONGSI*

Hye.. Ok memang dah lambat nak buat review citer ni walaupun dah lama aku tengok tapi tetap jugak nak buat.
Suka hati aku la kan.

1) Kenapa kongsi bolah dapat 8 juta kutipan
Jawapan : sebab ada sam shaheizy. Tu aje. Sebelum ni kita dihidangkan *cewah ayat* dengan lakonan dan cerita yang mantap dan menarik. Disebabkan itu kita tertarik nak tengok kongsi dan mungkin juga sebab peminat farid kamil.

2) Cerita kongsi macam mana?
Jawapan : Serius cakap aku rasa membazir beli tiket nak tengok cerita ni. Aku memang peminat Sam la sebab tu aku pergi tengok. Lagipun tengok trailer macam menarik tertarik kau memang da boom kan. Tapi bila dah tengok hampeh.. Lawak nya bila sam cakap bahasa kelantan dan pak pie. Tu aje.

3) Masa tengok apa perasaan?
Jawapan: masa tengok aku rasa bila la nak habis cerita ni? Sangat bosan nak tunngu habis cerita ni. Terlalu banyak aksi.

4) Ending macam mana?
Jawapan: Ending yang sangat tak disangkan dan bodoh sekali. Sehebat2 dan sedajal2 tumulak tu akhirnya ditangkap sebab terjun lumpur. WATDEHEL.


kesimpulan:
Pengarahan Farid Kamil dalam cerita ni agak kelam kabut dan hanya dibantu dengan aksi dan lakonan SAM aje. Tapi tak la teru sangat cerita ni. Kira ok ok jela. Tapi tak menepati piawaian aku la yang ingat cerita ni dapat potong cerita ADNAN SEMPIT.

Farid kamil banyak lagi kena belajar. Kalau dari 5 bintang aku bagi 3 jela..

Itu pandangan aku pada filem kongsi ni la. Setiap orang berlainan pendapat kan.
Ok tu je.
rose:- jangan lupa like kalau suka ok.

0 LOVE TO COMMENT:

Catat Ulasan