Ads 468x60px

Isnin, 3 Januari 2011

Selami Jiwa

hye semua. Aku baru je pas tgk Dr Fadhilah Kamsar - selami jiwa kat Astro Oasis tadi. Tajuk perbincangan ari ni jodoh lambat. Artis jemputan Azwan Ali dan lagi sorang on of the Deejay in Suria FM (xsure name die Linda mungkin). Aku xtau la kan yg ni betul ke or ulangan. Biasa la kan astro katekan. Mana sah klu satu cerita 2 xulang 100x.. memang sakit agaknye perut dorang. hehe...

Tertarik dengan apa yg Dr Fadhilah Kamsar ckp tadi. Aku memang adore die pun. Antara pakar psikologi yg aku sgt2 suke.

"pergi tempat baik, baik la jodohnya,
Pergi disko, di disko la jodohnya"

So, pade sesape yg rase nak jodoh baik pegi la tempat2 yg baik kan. InsyaAllah dpt jodoh baik. Cewah mood ceramah lak mlm ni.

Entah kenapa aku suka sgt dgn setiap quote die. Mmg menarik dn tepat lagi padat apa yg nk disampaikan. Ini antara kata-kata ie yg dpt aku cari. Xtau la betul2 ke atau org lain nye ke. xksh la janji aku dpt dr fb die. Hehehe..

"Ilmu adalah harta kepada si miskin, adalah kehormatan bagi si kaya, adalah kenangan di hari tua"



"Berpijak di atas bumi nyata, bagai meniti jambatan bara, oleh itu, pilihlah jalan yang lurus dan benar agar kita mencapai kesempurnaan dan kebahagiaan hidup."



"Mengkritik tidak bererti menentang, Menyetujui tidak semestinya menyokong, Menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik."


Yang last ni memang aku setuju sgt la. Yela aku kan suka mengkritik. Hehehe. Jadi klu sesape penah aku kritik 2 bukan sbb aku menentang ok.. Hanya pendapat. Mulut aku pun memang kengkadang aku lupa nk idupkan insurans. 2 yg langgar je. Jadi jgn sentap2 jgn emo2 dgn aku k. X layan nye aku emo2 ni. Hehe...

Azam tahun baru aku nk slalu idupkan insuran mulut xle nanti ade plak yg kate mulut aku mulut puaka ke mulut longkang ke. (^_-)

Menegur tidak bermakna membenci. Sebab syg le aku tegur2 korang. Klu xsyg suke ati ko la nk buat ape pun kan. Ape aku peduli. Janji xkacau hidup aku..


Kawan2aku yg mmg slalu kene dgn aku. 

p/s: nani blh la eh.. ni je gmbr ko yg aku ade.. hehehe.. 
Nad: jgn sentap ok. Mls nk cari gmbr yg beribu dlm latop ni. hehehe.

Walaupun xde kene mengene sgt dgn tajuk selami jiwa 2, mcm biase korang layan jela eh.. 

Sebelum aku merepek dr melaka smpai kelantan baik la rasanya saya menamatkan penulisan sy ini. Cewah..

Kesimpulannya, selami jiwa, bersihkan hati, sucikan diri.  (^_^)
*rose*


2 LOVE TO COMMENT:

-n@DziR@H- berkata...

hahaha....x leh thn 2...blh lak "mulut longkang" ko ltk kt situ...anyway, xde bnda ah...knl ko dh...xdenye nk sntap2 dh... :p

Unknown berkata...

xde xpe.. klu ade pun aku xlyn nye.. hahaha...

Catat Ulasan